Monday, August 26, 2013

~Cinta itu FITRAH~

Dengarkan pesanan abang dan kakakmu ini buat adik-adik perempuan dan lelaki yang baru meningkat belasan tahun serta mula berputik rasa untuk dicintai dan mencintai dengan berlainan jantina,
Sebelum engkau mahu serahkan cintamu kepada sesiapa jua, ingatlah bahawa cinta pertama dan utama dalam dirimu mestilah Allah s.w.t.

Kerencaman budaya maksiat di dunia hari ini tidak menjanjikan kebahagiaan buatmu dengan hanya perasaan jatuh cinta. Sudah berapa banyak anak zina yang lahir dari hubungan yang dimurkai oleh Allah. Sudah berapa banyak bayi tidak berdosa digugurkan dan dilempar ke merata-rata. Sudah berapa banyak wanita yang menjadi korban hubungan terlarang akhirnya ditinggalkan.

Ingatkanlah dirimu dan teman-temanmu bahawa sebelum engkau mahu jatuh cinta dengan sesiapa jua, cinta Allah s.w.t. jangan engkau korbankan.

Jangan dikejar kenikmatan dunia yang bersifat sementara, kelak engkau menyesal kehilangan harga dirimu, menangis pun sudah tidak berlagu.

Berhati-hatilah bila disapa dan ditegur oleh jantina berbeza. Mereka akan mula bertanya tentang khabar dirimu, tentang tempat tinggalmu, tentang pelajaranmu, tentang makan minummu, tentang kesukaanmu. Jika tidak ada keperluan untukmu, maka tidak perlulah dilayan semua itu. Cukuplah berkenalan dengan yang sama jantina dengan kamu. Berapa ramai yang menipu cuma meminta maklumat itu ini dari kamu dengan niat ingin berkawan akhirnya memerangkap kamu dalam jerat maksiat dan dosa.

Bila mereka mengajak kalian berdua-duaan dengan mereka, itu adalah ajakan syaitan dan hindarilah.

Tidak bertemu seorang lelaki dan seorang perempuan yang bukan mahram di tempat yang sunyi dan gelap pula melainkan ada syaitan bersama-sama mereka.

Ingatkanlah temanmu bila mereka mula melalaikan akan hal ini.
Lelaki yang jujur mencintai seseorang perempuan, pergilah melalui ibu ayahnya. Sebelum kalian mempunyai hubungan yang sah, maka ada syariat yang membataskan pergaulan dan perhubungan antara kalian.

Syurga Allah lebih mahal, adik-adik.

Jangan kau korbankan kenikmatan syurga yang kekal abadi itu dengan kebodohan di zaman remaja melunaskan rasa cintamu dengan cara mengundang kemurkaan Allah.

Tidak handsome dan sempoi pun orang yang ada girlfriend.
Tidak juga cantik dan hebat orang yang boyfriend.

Orang yang handsome, cantik, sempoi dan hebat adalah orang yang bersabar dengan nafsunya dan melunaskan rasa cintanya mengikut syariat Allah s.w.t.

Sentiasalah berpesan kepada mereka yang berbangga memiliki couple. Cukuplah selepas bernikah nanti kamu bercouple.

Apakah dengan kamu berhubungan sesama lain jantina sebelum mempunyai hubungan yang sah itu mengundang keredhaan Allah dan akan menyelamatkan kamu di akhirat nanti?

Penuh cinta dari,
Abang dan Kakakmu yang menyayangi masa depanmu.




Kredit to >>  https://www.facebook.com/langitilahi/posts/543476095718965

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...