Saturday, April 16, 2011

Moga kita tidak hilang peluang da'wah



Assalamualaikm..salm da'wah buat semua...


Alhamdulilllah...sampai juga di Perkmpugn Org Asli Kg Tekir Labu buat semester ini..terubat rase rindu jua.
Kami berurusan dgn M.Cik Gayah..masih seperti dulu...jauh dr sudut hati M.cik mahukan ade orang membimbing masyarakat Islam di sini..kalo nk cerite..kesian sgt..mereka mahukn pemahaman Islam tetapi tiade org yg mahu membimbing..buat pengetahuan semue..ustz yg mengislamkan mereke sudah berpindah dan ustz skrg hanye menjenguk mereka sebulan sekali..ad ke patut..M.cik Gayah sebenarnye ingin mengadu permasalahan ini kepada pihak berwajib..namun setelah kesihan melihat ustaz  itu yang mengatakan dirinya tidak berkemampuan ( anak sulung & belum berkahwin)..M.Cik menutup mulut dan M.Cik harap pihak kami pula dapat membantu Ustaz tersebut terutamanya pengarah Program E'POS...En. Hafiz..Namun di sini terdapat persoalan yang berlegar2 di kepala..mengapa mereka menempatkan ustaz muda sebegini dan cuma seorang sahaja untuk mengawal kampung ini..?Wallahualam...

Alhamdullih kami dapat perkembangan terbaru dari M.cik Gayah..seorang dari anak buah M.Cik  telah memeluk agama Islam..
Dan kami dapat tahu pengarah JAKIM juge turut turun padang untuk mengenalpasti pasangan Islam yang sudah beranak pinak tetapi masih belum diijabkabulkn secara sah..terima kasih kepada yang terlibat dalam kerje2 dakwah di Kg ini.

Terasa ingin berehat di TADIKA selepas membersihkan surau yang semakin berhabuk tidak berpenghuni,
datang pegawai Pusat Da'wah membawa barang untuk agihan kepada masyarakat Islam dan mereke telah menjemput kami untuk datang membantu mereka mengenlpasti pasangn Islam yg sdh berkeluarga tersebut. M.Cik ade menyatakan bahawa sebelum ini mereka cuba mengenalpasti pasangan tersebut dengan pergi ke rumah, namun suami mereka secara tidak langsung terus menaiki moto dan meninggalkan M.Cik Gayah...yang malunya M.Cik Gayah cerita suami tersebut adalah berbangsa Melayu dan berkahwin dengan masyarakt orang asli..Ishh..memalukan orang Melayu betul.

Sebenarnye..hati ini ingin juga mengajak seberape ramai yang mungkin untuk mngikuti lawatan kali ni..namun apakan daya..wlwpun hujan....

Allah berfirman maksudnya:

“Apa kena dengan kamu, apabila diseru supaya keluar berjuang, kamu menjadi berat. Adakah kamu telah redha dengan kehidupan dunia yang hampir?”. (At-Taubah 9:38)

“Bahkan kamu lebih mengutamakan kehidupan dunia sedangkan akhirat lebih baik dan lebih kekal”.(Al-A’laa 87:16-17)

Buat sahabat2..Jgnlah jadikan final exam sbgi alasn.kerna tgjwb kite lebih dr i2..

“Siapa yang menolong agama Allah, Allah pasti bakal menolongmu.”
 Itulah janji Allah yang hanya sebagian kecil saja manusia tahu dan meyakini...Sungguh aku sudah merasinya!!

Keberlangsungan posting dari http://langitkeinsafan.blogspot.com/2010/10/selamatkann-merekaaa.html



..wslm..

1 comment:

  1. semoga terus istiqamah berdakwah menyebarkan Islam..alangkah besar pahala mereka yang terus istiqamah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...